054-2212271 / 054-4703840

כתבה ב’דבר’ על השקת מרכז ‘משנות’ של נעמת

כתבה ב’דבר’ על השקת מרכז ‘משנות’ של נעמת.
אדווה אחת ראשונה מני רבות לפרויקט הנהדר הזה.
 
 
 

“לאפשר לנשים וגם לגברים לדבר על שוויון מגדרי”: נעמת חנכה מרכז הדרכה בירושלים

מרכז ‘משנות’ יארח קבוצות תלמידים, עובדות וגמלאים ללמידה ושיחה על נשים מנהיגות, מאבקים לשוויון ודילמות עכשוויות העולות מהן | יו”ר נעמת חגית פאר: “המאבק לשוויון עדיין לא הסתיים”

דילמות בשוויון מגדרי על קירות מרכז ‘משנות’ של נעמת בירושלים. “לעורר דיון בנושאים החשובים לכל אחת ואחד – פוליטיקה, משפחה, זוגיות, קריירה, צבא ועוד” (צילום: ישראל מלובני)

תנועת נעמת חנכה אתמול (שלישי) מרכז הדרכה וחינוך לשוויון מגדרי בירושלים, בשם מרכז ‘משנות’. המרכז יארח קבוצות נשים מרחבי הארץ והעולם, ללמידה ושיחה על שוויון מגדרי, נשים מנהיגות, מקומן של נשים בשינויים חברתיים וגם את ההיסטוריה והפעילות העכשווית של נעמת.

“מיום כניסתי לתפקיד כיושבת ראש נעמת אני חולמת על מקום כזה”, אמרה יו”ר נעמת, חגית פאר, בטקס הפתיחה, “אנחנו כבר שנתיים יושבות על זה, כי אנחנו רוצות לאפשר לנשים וגם לגברים לדבר על שוויון מגדרי, וגם להכיר את הסיפור של התנועה המדהימה שלנו. הסיפור של נעמת הוא סיפורן של הנשים החלוצות, האמיצות, הלוחמות והחולמות במאבק שהתחיל לפני 100 שנים כאן בארץ ישראל, והמאבק הזה עדיין לא הסתיים”.

יו”ר נעמת, חגית פאר (צילום: ישראל מלובני)

לדברי פאר, “אנחנו רוצות שכל מי שמגיע לכאן גם יכיר את הסיפור של נעמת דרך הסרט שיצרנו, אבל גם יעבור דרך דילמות אמיתיות שמלוות אותנו כחברה כבר המון שנים. המטרה היא שהמרכז יפגיש את כל הציבורים בחברה עם התוכן הזה, ויאפשר לכולם להתחבר לדילמות”.

עוד על חינוך ורווחה:
“גם אני, כמוכם, רוצה לחיות”
ביקורת על הרפורמה בבגרויות: “תעמיק פערים”
מסע בישראל וסיור מציאות מדומה באושוויץ: החלופות של התיכונים למסע לפולין

קירות המרכז מציגים מגוון של דילמות מתחום השוויון המגדרי, בתחומים כמו נשים וקריירה או זוגיות והורות. לצדם מובאים ציטוטים מעוררי השראה, ותמונותיהן וסיפוריהן של עשרות נשים מובילות מתולדות הציונות ותנועות הנשים בישראל, דתיות, חילוניות וערביות. בין הדיוקנאות ניתן למצוא את הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, פעילה למען זכויות נשים בחברה הדתית, שאף הגיעה לטקס הפתיחה; החוקרת, הפעילה והיוצרת ויקי שירן, ממובילות הפמיניזם המזרחי בישראל; הרבנית עדינה בר-שלום, שפעלה למען הכשרה מקצועית לנשים חרדיות; והמשוררת פרופ’ נידאא ח’ורי.

חגית פאר והרבנית מלכה פיוטרקובסקי ודמותה שמוצגת על קיר נשים מעוררות השראה (צילום: ישראל מלובני)

במרכז ההדרכה, שינוהל על ידי יו”ר מרחב ירושלים בנעמת, אילנה דניאל, יבקרו קבוצות מבתי ספר, יחידות צבאיות, סטודנטים, מקומות עבודה, גמלאים ותיירים בעיר, שיוכלו לעבור פעילות באורך שעה וחצי או 3 שעות, בהפרדה מגדרית או במעורב.

מנהלת הפרויקט, מיכל סרברניק, אומרת ש”המרכז נמצא במיקום מרכזי בירושלים, ויכול בקלות להשתלב גם בסיורים בעיר ולהיות תוכן מרתק ומעורר עבור כל מי שמגיע אליו, וכמובן לעורר דיון בנושאים החשובים לכל אחת ואחד – פוליטיקה, משפחה, זוגיות, קריירה, צבא ועוד”.

באירוע חנוכת המרכז השתתפו יו”ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, עובדות וחברות הנהלת נעמת, והשותפים ליצירת המרכז: אנשי חברת פאוזה, והבמאית סיגל ראש שיצרה את הסרט שיוצג בו.

 
 
חברת קידום אתרים מקצועית ואיכותית חברת קידום אתרים
יצירת קשר: