פסטיבל סוכות של יצירה – אמנים פותחים ביתם בגולן,

 

 

הפסטיבל נוצר מתוך רצון לתת פלטפורמה לאמני הגולן החיים ויוצרים בקרבנו, לאפשר לתושבים ולאורחיהם לבקר בבתי האמנים ובסטודיו שלהם ולהתוודע מקרוב אל היצירות והיוצרים.
האמנים המארחים הציגו עבודות, סיפרו על תהליכי היצירה, מקורות השראה ואופן העבודה.
חלק מהאמנים ביצע הדגמות ועבודה בחומר, וחלקם קיימו סדנאות יצירה והתנסות.
אמנים רבים נרתמו ושמחו לקחת חלק באירוע שהוא ראשון מסוגו בגולן, ואנו תקווה שיהווה סנונית ראשונה לאירועי בתים פתוחים נוספים בעתיד.

 

חלקו השני של הפסטיבל התקיים באשכולות המרכז הקהילתי. היום הראשון התקיים באשכול בני יהודה, והשני באשכול אביטל שבמרום גולן. הקהל שהגיע לאשכולות נהנה ממגוון איכותי של מופעים וסדנאות תנועה ומשחק, ללא עלות!
את האירוע פתחה הצגת הילדים “מאיה וג’וק” של תיאטרון פרצופים (מבני יהודה), שהוציאה מהילדודס הרבה פרצופים וצחוקים מתגלגלים. מופע מחול סילבר, מופע מחול תיאטרלי ומרהיב של להקת סילבר ריתק את הקהל והותיר אותו נפעם. רקדני הלהקה אף קיימו לאחר המופע סדנה מיוחדת במינה, סדנת “צינורות”, שגרמה להתלהבות רבה. להקת “הטורבינות” הגולנית, ובראשה הסולן המוכשר אנוש צוברי, קיימו הופעת חימום מהוקצעת וקצבית וחיממו יפה את הבמה ללהקת ריטלין (בני יהודה), ולמחרת למאור כהן והלהקה, שאירחו את פיטר רוט למופע מחשמל וגדוש באנרגייה. מזג האוויר החורפי שהפתיע אותנו במרום גולן לא מנע מהקהל הרב להגיע למקום ולחמם יפה את האווירה.

 

במקביל למופעים התקיימו באשכולות דוכני אמנים שהציגו ומכרו מיצירותיהם: תכשיטים, עבודות עץ, קוסמטיקה טבעית, אקססוריז וכלים. אמניות שיער ואיפור פנים וגוף יצרו יצירות מלאות קסם על ילדים וילדות; להטוטן קרקס לוקו (ממיצר) עבד עם ילדים (וילדים בליבם) על אלמנטים תנועתיים, להטוטנות ושיווי משקל, בעזרת מגוון רחב של אלמנטים צבעוניים וכיפיים. טלי דורון (ציור) וחגית רונן (יצירות מתוקות), הפעילו שולחנות יצירה מקסימים.
היו דוכני מזון טעימים ואיכותיים, צילומי מגנטים ממותגים שחולקו לקהל, ובנוסף לכל זה התקיימה פעילות ייחודית של ציור קיר קהילתי בהובלת האמן רועי שנער (מאניעם).

התוצאות היפהפיות נשארות איתנו גם אחרי שהפסטיבל נגמר…
היה לנו הפנינג אמיתי שכולו תרבות, אמנות, יוצרים וקהילה.

קונספט פסטיבל וניהול אמנותי: רונית אוחנה מפאוזה בית הפקות (מכפר חרוב).
צילומים: עמיר בוחניק