054-2212271 / 054-4703840

כתבה ב”שישי בגולן” – ערב מונולוגים

ערב של מונולוגים העלתה קבוצת התיאטרון של דרום הגולן, בהנחייתה של הבמאית רונית אוחנה. בזה אחר זה, עלו חברי הקבוצה והקהל נהנה מאוד.

ערב מהנה במיוחד עבר על קהל הצופים, שהגיע לערב מונולוגים של קבוצת התיאטרון בדרום הגולן.

רונית אוחנה היא בימאית “תיאטרון פאוזה”, ועובדת זו השנה השנייה עם שתי קבוצות, במתנ”ס ובסטודיו בכפר חרוב.

נורית פונדק, מנהלת שלוחת בני יהודה: “ערב המונולוגים-‘דברים שרציתי לומר’ הוא נקודת שיא של אמצע השנה, אליה אנו שואפים ולקראתה עובדים חברי הקבוצה במסגרת שיעורי התיאטרון, בהנחייתה של רונית.

“אחרי מפגשים והתנסויות רבים, מקבלים חברי הקבוצה מגוון טקסטים לבחירה. מרגע שהחליט כל אחד מה ‘מדבר’ אליו, הוא עובד על הדמות הנושאת בפיה את המונולוג, בורא אותה, מפענח אותה ולובש אותה על עצמו. כל התהליך מכוון בתבונה רבה על ידי הבימאית ומתורגל דרך אימפרוביזציה, ושיטות עבודה שונות.

“לקהל הצופים זומנה חוויה תרבותית מעניינת: השחקנים על משחקם האותנטי, הטקסטים, הדמויות, התלבושות המדויקות וקטעי המוזיקה המיוחדים יוצרים חוויה שלמה ומחממת לב.

“ניכר כי חברי הקבוצה מחוברים זה לזה בקשר מיוחד, חם, תומך ומפרגן. ואכן, כמי שחברה בקבוצת תיאטרון מקבילה, אני יכולה להעיד שידה המכוונת של רונית היא המובילה לקשר המיוחד בין חברי הקבוצה ולתוצרים המעניינים.

“רונית היא קודם כל אדם מאוד אינטליגנטי, מעמיק ורציני. בשיעורי התיאטרון, אותם היא מעבירה מידי שבוע, באה לידי ביטוי מקצועיות מלוטשת, הבנה מעמיקה וידע רב, במקביל ליצירתיות. רונית מובילה את השחקנים ביד אמונה ובתרגילי תיאטרון חווייתיים לביטוי רגשות, גילוי דמויות ומשחקי תפקידים.

התוצאה עבור המשתתפים, כך יעידו רובם, היא החלק הפחות מודגש בעבודה. החשוב והמעניין הוא תהליך העבודה. תהליך בו אתה מוצא עצמך מתנסה לעיתים לבד, לעיתים עם בן/בת זוג או בקבוצה קטנה, עם ובלי מילים, עם ובלי חפץ, עם ובלי טקסט, אבל תמיד עם קבוצה תומכת ומשוב נקי ומקצועי.

“חברי שתי הקבוצות הם מקבץ מעניין ורב-גוני של אנשים. צעירים, מבוגרים, מקצועיים, חובבים, סגורים, פתוחים, רציניים ומצחיקנים. לכולם מקום בקבוצה כזו.

“ערב כזה שב ומדגיש לכולנו שגם פה ברמה יש תרבות על רמה! יישר כוח לרונית, יגאל וצוות השחקנים”.

דניאלה שאול

חברת קידום אתרים מקצועית ואיכותית חברת קידום אתרים
יצירת קשר: